Webináře
Online testování v distančním vzdělávání
Otevřený webinář pro všechny zájemce z VŠCHT.
Termín: středa 21. 4. 2021 14:00–15:30 online
Online zkoušení a testování. Moodle jako platforma pro efektivní testování. Proctoring systems a jak snížit pravděpodobnost podvádění. Testování jako forma závazku studentů k univerzitě, open book exams.
Po absolvování webináře:
- efektivně nastavíte test(ování) v moodlu
- zvážíte využití dvou možností omezení podvádění – závazek a open books exams
Lektoři: Karolina Duschinská, Radka High a Martin Čapek Adamec, z Ústavu učitelství a humanitních věd VŠCHT.
Přihlášení účastníci obdrží odkaz na videokonferenci v MS Teams.
Archiv
- Záznamy webinářů (přístupné pouze pro uživatele z VŠCHT Praha)
- Archiv proběhlých webinářů
Semestrální kurzy
Kurz rozvoje pedagogických dovedností pro doktorandy a začínající akademické pracovníky
Od akademického roku 2015/2016 organizuje Ústav učitelství a humanitních věd Kurz rozvoje pedagogických dovedností, který má podpořit začínající vysokoškolské učitele na startu jejich pedagogické kariéry.
Proběhlé ročníky:
Podzim 2020
- Kurz se uskuteční v průběhu pěti setkání vždy online ve čtvrtek v 13:00-16:15 hodin.
- Kurz je zdarma, absolventi získají certifikát.
Program:
- 12. 11. Jaký vliv má typ osobnosti učitele na zvládání učitelské profese? Kdo jsou studující VŠ? Osobnostní charakteristiky VŠ učitelů, autodiagnostika osobnostního typu, na co všechno má osobnostní typ vliv. Studující, jejich vzdělávací potřeby, vynořující se dospělost. Výzkumy učení, pozornost, paměť, porozumění. Individuální preference učení a poznávání. osobnostní charakteristiky VŠ učitelů a studentů a jejich vliv na výuku. Doporučení pro efektivní prezentace.
- 19. 11. Jak využívat elektronickou podporu výuky? Jak hodnotit výsledky učení?
Technická výbava VŠ učitele. Práce se SIS. Online podpora prezenční výuky a pedagogické využití LMS Moodle. Hodnocení výsledků učení studentů, kritéria a indikátory hodnocení, hodnotící rubriky. - 26. 11. Jak podporovat motivaci studentů a jejich zapojení do výuky?
Motivace a způsoby aktivizace studentů, utváření příznivých podmínek pro učení. Formy výuky na VŠ, vedení efektivní přednášky, semináře či cvičení, typy interakce v hodině. Umění vysvětlovat a umění ukazovat. Průběžná zpětná vazba a formativní hodnocení. - 3. 12. Jak plánovat výuku? Jaký je vztah mezi očekávanými výsledky a činnostmi ve výuce?Plánování podle sylabu kurzu, vstupní znalosti studentů. Vybrané modely výuky, přímé vyučování, problémové a projektové vyučování. Induktivní a deduktivní výuka. Plánování a realizace výuky, zkoušení a hodnocení (i formativní)?
- 10. 12. Jak si poradit v problematické či konfliktní situaci při práci se studenty? Jak komunikovat a jak pečovat o svůj hlas?
Základy hlasové hygieny. Identifikace problematických situací ve výuce. Bezpečná forma skupinové diskuse a poradenství. Komunikační dovednosti, verbální a neverbální komunikace.
Metody práce
Interaktivní přednáška, skupinová diskuse, workshop, prožitkové učení, sdílení zkušeností, tvorba a analýza produktů, samostudium s online oporou v e-learningovém prostředí Moodle. Plánovaný program může být modifikován podle aktuálních potřeb účastníků. Časová zátěž: 5x 3 hodiny videokonference v MS Teams, 4x 1 hodina příprava v e-learningu
Garance a lektorský tým
Petr Holzhauser, vedoucí Ústavu učitelství a humanitních věd
Radka High, Karolina Duschinská, Martin Čapek Adamec, Pavla Sovová
Kurz rozvoje pedagogických dovedností pro zkušené akademické pracovníky
V roce 2020 jsme také uskutečnili kurz pro zkušené pedagogy.
Přihlášení na webináře a kurzy