Počkejte prosím chvíli...
Nepřihlášený uživatel
Nacházíte se: VŠCHT PrahaKUHV  → Předměty zajišťované naším ústavem → Úvod do speciální pedagogiky – N832028

Úvod do speciální pedagogiky – N832028

Informace o předmětu

Anotace, sylabus, literatura

Tematické okruhy

  1. Speciální pedagogika a její podobory, možnosti vzdělávání žáků a studentů se speciálními potřebami
  2. Integrace žáků se zdravotním postižením do hlavního proudu vzdělávání, inkluzivní školství
  3. Vzdělávání žáků a studentů se specifickými poruchami učení
  4. Práce se žáky a studenty s poruchami chování
  5. Vzdělávání žáků a studentů se zrakovým postižením
  6. Vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením
  7. Vzdělávání žáků a studentů s tělesným postižením a zdravotním znevýhodnění
  8. Vzdělávání žáků a studentů s narušenou komunikační schopností
  9. Vzdělávání žáků a studentů s poruchami autistického spektra
  10. Vzdělávání žáků a studentů s národnostních a etnických menšin
  11. Vzdělávání žáků a studentů s mentálním postižením
  12. Práce se žáky nadanými a mimořádně nadanými

Studijní materiály

Základní studijní materiály:

Základní literatura:

  • ŠVARCOVÁ, Iva. Úvod do speciální pedagogiky. 1. Praha: VŠCHT Praha, 2015.
  • ŠVARCOVÁ,I.Základy speciální pedagogiky. Praha: PARTA, 2012.
  • Výuka k různosti: učební opora pro 2. stupeň základních škol, gymnázia a střední odborné školy, vč. škol speciálních, dostupnéna: http://www.nejsmevsichnistejni.cz/

Rozšiřující literatura:

  • Můj spolužák... se specifickými potřebami. Vydání první. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014, 216 stran. ISBN 978-80-7435-479-3.
  • JACOVIČOVÁ, Drahomíra. Specifické poruchy učení a chování: studium: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ, Učitelství v ZUŠ, SOŠ a konzervatoři ; kurz: Uvedení do speciální pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2014, 68 s. ISBN 978-80-7290-657-4.
  • KIMPLOVÁ, Tereza. Ztráta zraku: úvod do psychologické problematiky. Vyd. 1. Ostrava: Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, 120 s. ISBN 978-80-7368-917-9.
  • THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80-7367-091-7.
  • HORÁKOVÁ, Radka. Sluchové postižení: úvod do surdopedie. Vydání první. Praha: Portál, 2012, 159 stran. ISBN 978-80-262-0084-0.
  • NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita: diskurzivní pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 166 s. ISBN 978-80-7367-873-9.
  • Koktavost v kazuistikách: úspěchy a nezdary terapie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 9788024724782. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200806/contents/nkc20081796159_1.pdf
  • BENDOVÁ, Petra. Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3853-6.
  • BITTNEROVÁ, Dana a Mirjam MORAVCOVÁ. Etnické komunity: Romové. Vydání první. Praha: FHS UK, 2013. ISBN 978-80-87398-45-6.
  • LHOŤAN, Lukáš. Rozmanitostí proti předsudkům: Romové, Vietnamci, Muslimové a Ukrajinci v České republice. 1. vyd. V Pstruží: Lukáš Lhoťan, 2012. ISBN 978-80-904932-2-3.
  • HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.

Požadavky k zápočtu

  • Průběžná práce v e-learningu, plnění průběžných úkolů
  • Zápočtový test




Vyučující
PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová, PhD.

Aktualizováno: 2.3.2016 10:59, Autor: doc. PhDr. Iva Švarcová, CSc.

A BUDOVA A
B BUDOVA B Sídlo katedry najdete ve 3. patře nástavby X
C BUDOVA C
2 STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON
VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Za informace odpovídá: Ústav učitelství a humanitních věd
Technický správce: Výpočetní centrum

Copyright VŠCHT Praha
zobrazit plnou verzi