Příprava na pedagogickou praxi
- Videoukázky z modelových výstupů (začátek prosince v rámci Didaktiky chemie)
- Modelové výstupy (polovina prosince – Integrovaný seminář část. 1)
- Poznatky z již absolvovaných náslechů – hospitací na SŠ (listopad – prosinec)
Nejčastější problémy během praxe z pohledu studentů:
- rychlý projev
- tichý projev
- užívání nespisovných slov
- záměna slov, přeřeknutí
- užívání odborných slov bez vysvětlení jejich významu
- nervozita, nejistota, tréma (zpočátku praxe)
- nedodržení časového harmonogramu hodiny
- schopnost vysvětlit a popsat učivo, slovní projev
- chybějící odborné znalosti
- chybějící ZV ze strany učitelů (rozborové hodiny)
Nejčastější nedostatky v průběhu praxe z pohledu učitelů:
- příliš rychlé tempo řeči
- hlasitost projevu
- správné formulování myšlenek do srozumitelných vět
- problémy s používáním spisovných výrazů
- správné rozvržení výuky
- klasický monologický projev
- dodržení časového plánu hodiny
- nedostatečná písemná příprava na hodinu
- nepřiměřeně náročný a rozsáhlý výklad
- využití didaktických pomůcek a pokusů
- nedostatky v odborných znalostech
Aktualizováno: 7.11.2016 15:38, Autor: Josef Hlavatý