Počkejte prosím chvíli...
Nepřihlášený uživatel
Nacházíte se: VŠCHT PrahaKUHV  → Předměty zajišťované naším ústavem → Pedagogická praxe – N832039 → Podklad pro pozorování výuky

Podklad pro pozorování výuky

1. Vyučovací hodina
Její typ, druh organizační formy.

2. Cíl vyučovací hodiny
Jeho adekvátnost, formulace (v jazyce žákova výkonu a se zaměřením na změny a zdokonalení, kterých se má v hodině dosáhnout), práce učitele s cílem v průběhu hodiny, využití cíle při závěrečném hodnocení hodiny a posuzování výsledků výuky v hodině.

3. Organizace vyučovací hodiny
Zahájení a ukončení, kontrola úkolů, organizace zkoušení, časové proporce atd.

Racionálnost organizace, využití vyučovacího času.

4. Průběh vyučovací hodiny
Vyučovací fáze podle typu hodiny.

5. Obsah-metodické zvládnutí učiva

  • rozsah,
  • srozumitelnost,
  • logická struktura, provázanost,
  • náročnost,
  • zajímavost.

6. Použité metody a postupy
Promyšlený systém metod a metodický postup z hlediska jejich účinnosti.

7. Využití pomůcek
Tradiční a moderní didaktická technika, odezva na použitou techniku ve třídě, druh a zastoupení výukových videoprogramů či počítačových výukových programů.

Předmětové pomůcky (skutečné látky, modely), obrazové pomůcky, demonstrační pokus.

8. Styl učitelovy práce:

  • verbální, neverbální komunikace se žáky,
  • motivování žáků ve vyučování,
  • způsob řízení, diagnostikování, uplatňování individuálního přístupu, práce s nadanými žáky,
  • celková charakteristika stylu učitelovy práce.

9. Činnosti žáků
Popis a analýza vzhledem k cíli, obsahu:

  • celková úroveň žákovské aktivity a její kvalita,
  • zájem o poznávání a učení,
  • úroveň jejich vědomostí a dovedností,
  • úroveň myšlení a speciálních schopností,
  • stupeň samostatnosti,
  • motivovanost,
  • úroveň vyjadřování,
  • pracovní nasazení.

10. Hodnocení a klasifikace
Způsob a kriteria hodnocení, využití různých vztahových norem atd.

11. Klima ve třídě
Komunikační atmosféra, otevřenost, vstřícnost, podněcující, stimulující sociální prostředí, kázeň ve třídě, tendence spolupracovat a vzájemně si pomáhat, respektování psychohygienických pravidel (přestávky, změny v činnosti, adekvátní tempo práce).

12. Prostředí výuky
Připravenost, estetičnost, pořádek, účelnost uspořádání a celkový vzhled třídy.

Světelné, teplotní a hygienické podmínky ve třídě.

Aktualizováno: 19.5.2015 15:17, Autor:

A BUDOVA A
B BUDOVA B Sídlo katedry najdete ve 3. patře nástavby X
C BUDOVA C
2 STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON
VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČ: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Za informace odpovídá: Ústav učitelství a humanitních věd
Technický správce: Výpočetní centrum

Copyright VŠCHT Praha
zobrazit mobilní verzi