Počkejte prosím chvíli...
stdClass Object
(
    [nazev] => Ústav učitelství a humanitních věd
    [adresa_url] => 
    [api_hash] => 
    [seo_desc] => 
    [jazyk] => 
    [jednojazycny] => 
    [barva] => 
    [indexace] => 1
    [ga_force] => 
    [secureredirect] => 
    [google_verification] => UOa3DCAUaJJ2C3MuUhI9eR1T9ZNzenZfHPQN4wupOE8
    [ga_account] => 
    [ga_domain] => 
    [gtm_id] => 
    [gt_code] => 
    [kontrola_pred] => 
    [omezeni] => 0
    [pozadi1] => 
    [pozadi2] => 
    [pozadi3] => 
    [pozadi4] => 
    [pozadi5] => 
    [robots] => 
    [iduzel] => 1408
    [platne_od] => 19.10.2017 13:31:00
    [zmeneno_cas] => 19.10.2017 13:31:11.126004
    [zmeneno_uzivatel_jmeno] => Jan Kříž
    [canonical_url] => 
    [idvazba] => 1717
    [cms_time] => 1556286277
    [skupina_www] => Array
        (
        )

    [slovnik] => stdClass Object
        (
            [aktualizovano] => Aktualizováno
            [logo] => 
            [autor] => Autor
            [drobecky] => Nacházíte se: VŠCHT PrahaKUHV  
            [top_search_placeholder] => hledat...
            [more_info] => více informací
            [social_fb_odkaz] => 
            [social_fb_title] => 
            [social_tw_odkaz] => 
            [social_tw_title] => 
            [social_yt_odkaz] => 
            [social_yt_title] => 
            [paticka_budova_a_nadpis] =>  BUDOVA A
            [paticka_budova_a_popis] =>  
            [paticka_budova_b_nadpis] =>  BUDOVA B
            [paticka_budova_b_popis] => Sídlo katedry najdete ve 3. patře nástavby X
            [paticka_budova_c_nadpis] =>  BUDOVA C
            [paticka_budova_c_popis] =>  
            [paticka_budova_1_nadpis] =>  NÁRODNÍ TECHNICKÁ KNIHOVNA
            [paticka_budova_1_popis] =>  
            [paticka_budova_2_nadpis] =>  STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON
            [paticka_budova_2_popis] =>  
            [paticka_adresa] =>  VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČO: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Copyright VŠCHT Praha 2014
Za informace odpovídá Oddělení komunikace, technický správce Výpočetní centrum

VŠCHT Praha na sociálních sítích [paticka_odkaz_mail] => mailto:Ladislav.Nadherny@vscht.cz [logo_href] => / [stahnout] => Stáhnout [google_search] => 001523547858480163194:u-cbn29rzve [paticka_mapa_alt] => [novinky_kategorie_1] => Akce VŠCHT Praha [novinky_kategorie_2] => Důležité termíny [novinky_kategorie_3] => Studentské akce [novinky_kategorie_4] => Zábava [novinky_kategorie_5] => Věda [novinky_archiv_url] => /novinky [novinky_servis_nadpis] => Nastavení novinek [novinky_dalsi] => zobrazit další novinky [dokumenty_kod] => Kód [dokumenty_nazev] => Název [dokumenty_platne_od] => Platné od [dokumenty_platne_do] => Platné do [archiv_novinek] => Archiv aktualit [intranet_odkaz] => http://intranet.vscht.cz/ [intranet_text] => Intranet [logo_mobile_href] => / [logo_mobile] => [mobile_over_nadpis_menu] => Menu [mobile_over_nadpis_search] => Hledání [mobile_over_nadpis_jazyky] => Jazyky [mobile_over_nadpis_login] => Přihlášení [menu_home] => Domovská stránka [zobraz_desktop_verzi] => zobrazit plnou verzi [zobraz_mobilni_verzi] => zobrazit mobilní verzi [paticka_mapa_odkaz] => [nepodporovany_prohlizec] => Ve Vašem prohlížeči se nemusí vše zobrazit správně. Pro lepší zážitek použijte jiný. [preloader] => Počkejte prosím chvíli... [social_in_odkaz] => ) [poduzel] => stdClass Object ( [1618] => stdClass Object ( [obsah] => [poduzel] => stdClass Object ( [1620] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 1620 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [1621] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 1621 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [1622] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 1622 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [iduzel] => 1618 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [1619] => stdClass Object ( [obsah] => [poduzel] => stdClass Object ( [1932] => stdClass Object ( [nazev] => Ústav učitelství a humanitních věd [seo_title] => Ústav učitelství a humanitních věd [seo_desc] => [autor] => Ing. Ladislav Nádherný [autor_email] => [obsah] =>

Ústav učitelství a humanitních věd je rektorátním útvarem VŠCHT Praha. Tvoří ji dvě pracovní skupiny: Skupina učitelství chemie a Skupina humanitních věd. Ústav zajišťuje výuku humanitních předmětů ve strukturovaném studiu na všech fakultách VŠCHT Praha a v bakalářském studijním programu

Specializace v pedagogice ve studijním oboru Učitelství odborných předmětů.

Studium je určené pro posluchače bakalářského či magisterského programu a pro absolventy vysokých škol s chemickým zaměřením. Otevřena je prezenční forma studia, maximální počet přijímaných uchazečů je 40. Studium učitelství chemie na VŠCHT Praha získalo mezinárodní akreditaci IGIP; je zakončeno státní závěrečnou zkouškou a získáním aprobace pro výuku chemie na středních školách.

Činnost ústavu

Pedagogická činnost Celoživotní vzdělávání  Inovace studijního programu (INSPEC)
Laboratoře pro střední školy  Letní škola pro středoškolské učitele a studenty Podzimní škola učitelů chemie
Vědecko-výzkumná činnost  Pracoviště pro historii chemického průmyslu a aplikované chemie  Chemická olympiáda 
Letní odborné soustředení Běstvinka Rozvoj pedagogických dovedností doktorandů a mladých akademiků Letní odborné soustředení Běstvina 

Spolupráce se středními školami

Ústav spolupracuje s 23 pražskými středními školami v rámci zajišťování pedagogické praxe pro posluchače Učitelství chemie. Fakultními školami VŠCHT Praha jsou:

[urlnadstranka] => [iduzel] => 1932 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /home [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [17119] => stdClass Object ( [nazev] => Studium [seo_title] => Studium [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [iduzel] => 17119 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz/studium [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studium [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [16940] => stdClass Object ( [nazev] => Činnosti ústavu [seo_title] => Činnosti ústavu [seo_desc] => [autor] => Petr Holzhauser, Bohuslav Dušek [autor_email] => [obsah] => [urlnadstranka] => [iduzel] => 16940 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /cinnosti [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [16942] => stdClass Object ( [nazev] => Předměty zajišťované naším ústavem [seo_title] => Předměty zajišťované naším ústavem [seo_desc] => [autor] => RNDr. Petr Holzhauser, Ph.D., Ing. Bohuslav Dušek, CSc. [autor_email] => [obsah] =>

Předměty programu Specializace v pedagogice


2. ročník

Zimní semestr

Letní semestr

Povinné předměty
Povinně volitelný předmět 2
Povinné předměty
Povinně volitelný předmět 5

Povinně volitelný předmět 6



3. ročník

Zimní semestr

Letní semestr

Povinné předměty

Povinně volitelný předmět 7, 8
Povinné předměty

Státní závěrečná zkouška

Informace pro studenty a zkouškové okruhy



Humanitní předměty

(vyučované v rámci všech studijních programů VŠCHT Praha)

Filozofie

Dějiny

Právo

Management

Ekonomie

Sociologie

  • Sociologie
  • Sociologie výchovy
  • Sociální ekologie

 Popularizace vědy

  • Vědecká žurnalistika
  • Vědecká fotografie

Politologie

 
















[iduzel] => 16942 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /predmety [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [17047] => stdClass Object ( [nazev] => Studium Specializace v pedagogice [seo_title] => Studium Specializace v pedagogice [seo_desc] => [autor] => RNDr. Petr Holzhauser, Ph.D., Ing. Bohuslav Dušek, CSc. [autor_email] => [obsah] =>

Specializace v pedagogice – bakalářský studijní program

V souvislosti s novými studijními předpisy a novými akreditacemi studijních programů se mění i strategie přípravy budoucích učitelů chemie na VŠCHT Praha. Doposud výuka probíhala v tříletém bakalářském studijním programu Specializace v pedagogice se studijním oborem Učitelství odborných předmětů. Hlavní nevýhodou pro absolventy bylo, že podle zákona byli kvalifikováni pouze k výuce na středních odborných školách. Z toho důvodu bylo rozhodnuto, bude vytvořen nový, navazující magisterský studijní program Učitelství chemie pro střední školy. Absolventi tohoto dvouletého studijního programu získají titul Mgr. a budou plně kvalifikováni pro výuku na gymnáziích a druhém stupni základních škol.

Podmínkou pro přijetí bude absolvovaný bakalářský studijní program chemického směru, absolvované konkrétní předměty nebo jejich ekvivalenty a úspěšně absolvované ústní přijímací řízení. Předpokládaný začátek studia je září 2020. V průběhu jara 2019 proběhne pro zájemce o tento nový studijní program informační schůzka, kde bude představen studijní program, studijní plán, podmínky přijímacího řízení a zodpovězeny dotazy zájemců.

Z výše uvedených důvodů se pro akademický rok 2019/2020  neotevírá přijímací řízení do studijního programu Specializace v pedagogice.

Učitelství chemie

Příprava budoucích učitelů chemie má na VŠCHT Praha již více něž 20letou tradici a každý rok ji dokončí kolem 30 absolventů. V posledních letech má formu bakalářského studia ve studijním programu "Specializace v pedagogice", obor "Učitelství odborných předmětů". Jelikož dle zákona musí u nás učitel na jakékoliv škole mít ukončené magisterské vzdělání, získává navíc absolvent bakalářského studia programu "Specializace v pedagogice" aprobaci učitele chemie až po dokončení magisterského studia jakéhokoliv oboru na VŠCHT Praha.

Studium v programu "Specializace v pedagogice" lze studovat souběžně i s jiným studijním programem na naší škole (nejčastěji na obor učitelství nastupují studenti už během 3. nebo 4. roku studia svých chemických či technických oborů na VŠCHT Praha), nebo jako podiplomní studium. Naši absolventi jsou připravováni zejména pro výuku na středních odborných školách a učilištích, řada z nich však učí i na gymnáziích a základních školách (i když aprobaci pro základní školu naše studium neposkytuje). Naopak má naše studium akreditaci mezinárodní organizace IGIP a ta dává našim absolventům možnost učit i v zahraničí.

Současný 3letý bakalářský studijní program je z větší části tvořen předměty "chemického a inženýrského základu", které vycházejí z bakalářských studijních programů na VŠCHT Praha. Zkoušky a zápočty jsou uznávány z jiných studijních programů, student učitelství je tedy nemusí znovu absolvovat (jedná se např. o Toxikologii a ekologii, Obecnou a anorganickou chemii I, Matematiku I, Organickou chemii I, Fyzikální chemii I, Analytickou chemii I a další). Samozřejmě jsou uznávány i laboratoře z těchto předmětů. 1. a 2. semestr studia je sestaven jen z předmětů chemického a inženýrského základu a slouží k doplnění chybějícich předmětů u některých chemických studijních programů. Ve 3. až 5. semestru jsou zařazeny pedagogické předměty  (jako např. Obecná pedagogika a didaktika, Interpersonální komunikace, Sociální psychologie, Didaktika chemie aj.) a další předměty chemického základu. V 6. semestru jsou v programu ještě některé pedagogické předměty (např. Didaktická technika), ale především Pedagogická praxe na středních školách a Státní závěrečná zkouška.

Vzhledem k tomu, že mezi povinně volitelné předměty jsou během studia učitelství chemie zařazeny i humanitní předměty (např. Sociologie), je dobré na to včas pamatovat při výběru volitelných předmětů v hlavním studijním programu.

Bakalářská státní záverečná zkouška se skládá z oborů: Pedagogika, Pychologie a Didaktika (vč. Didaktiky chemie a Didaktické techniky). Z těchto oborů je možné si po dohodě s budoucím školitelem domluvit vlastní téma bakalářské práce.

[urlnadstranka] => [iduzel] => 17047 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studium-pedagogiky [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [17068] => stdClass Object ( [nazev] => Studium humanitních předmětů [seo_title] => Studium humanitních předmětů [seo_desc] => [autor] => Ing. Bohuslav Dušek, CSc. [autor_email] => [obsah] =>

Předměty – informace o předmětech a studijní materiály

Význam humanitních předmětů pro studenty technických vysokých škol

Vytváření evropského prostoru VŠ vzdělávání a zapojení českých vysokých škol do mezinárodní sitě universit (Bolońská deklarace a předcházející úmluvy) předpokládá kompatibilitu struktury i obsahu studijních programů i výukových metod.

Zastoupení humanitních a ekonomických předmětů na technických universitách je podle západoevropských konvencí minimálně 1/10 výuky. VŠCHT Praha v tomto směru pokulhává. Změnou dříve povinně volitelných humanitních předmětů na volitelné (tedy nepovinné) byla přesunuta odpovědnost za tuto oblast vzdělání na studenty.

 Technická zdatnost absolventů je pro profesní kariéru samozřejmě podmínkou nutnou, nikoliv dostačující. Zejména vedoucí funkce stále více vyžadují tzv. "soft skils", ke kterým patří dovednosti komunikativní, jednání s lidmi, sociologicko-psychologické znalosti, samozřejmě ekonomická gramotnost aj. Většina absolventů se domnívá, že je VŠ připravuje pro výkon povolání dostatečně po stránce odborné, ale jen velmi malá část považuje za dostatečnou přípravu v oblasti práce s lidmi. Tato část vzdělání je tedy doménou humanitních předmětů. Výuka humanitních předmětů v sobě organicky zahrnuje komunikativní dovednosti, diskusi, umění argumentace.

Naše škola, právě tak jako západní vysoké technické školy, nabízí studentům řadu humanitních předmětů především ve skupině volitelných předmětů. Studijní materiály jsou zpracovány tak, aby studium bylo realizováno moderními formami, které kladou důraz na relativně vysokou míru samostatnopsti práce studentů s redukovanými požadavky na prezenční formy výuky. Studenti si v jednotlivých semestrech mohou z nabídky společenskovědních předmětů volit na základě vlastních zájmů, potřeb a časových možností. Studentům, kteří uvažují o studiu učitelství chemie (viz dále) doporučujeme, aby si některý humanitní předmět zapsali již od 2. semestru.

Studijní materiály a organizační pokyny k většině předmětů jsou zde k disposici. Komunikace s vyučujícím je buď osobně v konzultačních hodinách nebo prostřednictvím e-mailu (kontakty).

[iduzel] => 17068 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz/studium-humanitnich-predmetu [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studium-humanitnich-predmetu [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [16941] => stdClass Object ( [nazev] => Kontakty [seo_title] => Kontakty [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [iduzel] => 16941 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz/kontakty [skupina_www] => Array ( ) [url] => /kontakty [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_submenu [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [10499] => stdClass Object ( [nazev] => [seo_title] => Mapa stránek [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [iduzel] => 10499 [canonical_url] => //kuhv.vscht.cz/sitemap [skupina_www] => Array ( ) [url] => /sitemap [sablona] => stdClass Object ( [class] => sitemap [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [1485] => stdClass Object ( [nazev] => Stránka nenalezena [seo_title] => Stránka nenalezena (chyba 404) [seo_desc] => Chyba 404 [autor] => [autor_email] => [obsah] =>

Požadovaná stránka se na webu (již) nenachází. Kontaktuje prosím webmastera a upozorněte jej na chybu.

Pokud jste změnili jazyk stránek, je možné, že požadovaná stránka v překladu neexistuje. Pro pokračování prosím klikněte na home.  

Děkujeme!

[urlnadstranka] => [iduzel] => 1485 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[error404] [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [10947] => stdClass Object ( [nazev] => Přístup odepřen (chyba 403) [seo_title] => Přístup odepřen [seo_desc] => Chyba 403 [autor] => [autor_email] => [perex] => [ikona] => zamek [obrazek] => [obsah] =>

Nemáte přístup k obsahu stránky.

Zkontrolujte, zda jste v síti VŠCHT Praha, nebo se přihlaste (v pravém horním rohu stránek).

[urlnadstranka] => [iduzel] => 10947 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[error403] [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_ikona [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [16960] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 16960 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => dokumenty [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 0 ) ) ) [iduzel] => 1619 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [519] => stdClass Object ( [nadpis] => [data] => [poduzel] => stdClass Object ( [44911] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web.vscht.cz/redirect/ [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 44911 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 0 ) ) [45623] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-staff.vscht.cz/studijni-plan/ [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 45623 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studijni-system-plan-pdf [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [44910] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web.vscht.cz/programy/ [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 44910 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /programy [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [30128] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web-test.vscht.cz/redirect/ [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 30128 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 0 ) ) [30011] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web-test.vscht.cz/studijni-system/ [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 30011 [canonical_url] => //study.vscht.cz/studijni-system [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studijni-system [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [30124] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web-test.vscht.cz/redirect/context/ [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 30124 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 0 ) ) [28344] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web-test.vscht.cz/studijni-system/obory/U/sitemap/lang/cs [urlwildcard] => [iduzel] => 28344 [canonical_url] => //study.vscht.cz/obory_sitemap_cs.xml [skupina_www] => Array ( ) [url] => /obory_sitemap_cs.xml [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [30344] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web-test.vscht.cz/studijni-system/obory/U/sitemap/lang/en/foreigner [urlwildcard] => [iduzel] => 30344 [canonical_url] => //study.vscht.cz/obory_sitemap_foreigner.xml [skupina_www] => Array ( ) [url] => /obory_sitemap_foreigner.xml [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) ) [iduzel] => 519 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [sablona] => stdClass Object ( [class] => web [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) [api_suffix] => )

DATA


stdClass Object
(
    [nazev] => 
    [seo_title] => Témata bakalářských prací 
    [seo_desc] => 
    [autor] => 
    [autor_email] => 
    [obsah] => 

 

[submenuno] => [urlnadstranka] => [iduzel] => 16988 [platne_od] => 26.10.2018 12:27:00 [zmeneno_cas] => 26.10.2018 12:27:53.757743 [zmeneno_uzivatel_jmeno] => Jan Kříž [canonical_url] => [idvazba] => 49006 [cms_time] => 1556285751 [skupina_www] => Array ( ) [slovnik] => Array ( ) [poduzel] => stdClass Object ( [30124] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://cis-web-test.vscht.cz/redirect/context/ [urlwildcard] => cis-path [poduzel] => Array ( ) [iduzel] => 30124 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 0 ) [html] =>

Témata bakalářských prací pro rok 2018/2019

Učitelství odborných předmětů

Studijní program: Specializace v pedagogice

Astrochemie – učební materiál pro výuku na SŠ

Holzhauser Petr, RNDr. Ph.D. ( pet...@vscht.cz)
Zásady: Astrochemie představuje obor na pomezí mnoha přírodních a technických věd, který má potenciál zaujmout žáky a vyvolat v nich zvídavost. Tématem práce je rešerše současných poznatků v oblasti astrochemie, planetologie a chemie atmosféry s přihlédnutím k jejich možnému využití ve výuce chemie a možným mezioborovým přesahům. Vypracování tematické příručky pro učitele spolu s návrhy na aplikaci poznatků ve vyučování.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Domácí chemické pokusy

Holzhauser Petr, RNDr. Ph.D. ( pet...@vscht.cz)
Zásady: Domácí úkoly se v chemii prakticky výhradně omezují na teoretické úlohy. Přesto existuje celá řada chemických pokusů, které jsou materiálně nenáročné a tedy i snadno proveditelné v domácím prostředí za použití běžných surovin. Cílem této bakalářské práce tedy bude příprava souboru takovýchto úkolů pokrývajících významné oblasti učiva středoškolské chemie.
V rámci literární části vypracujte rešerši na téma "Domácí úkoly z chemie" s hlavním důrazem na netradiční a inovativní postupy.
V rámci praktické části připravte soubor několika chemických pokusů, které jsou proveditelné doma s využitím běžně dostupného materiálu. Vybrané pokusy by měly rovnoměrně pokrývat všechny důležité oblasti chemie, vyučované na středních školách (chemie obecná, anorganická, organická a biochemie). Nedílnou součástí každého z připravených úkolů bude podrobný návod s metodickými pokyny, seznam potřebných chemikálií (s důrazem na jejich dostupnost z běžných zdrojů a také na platnou legislativu pro nakládání s chemickými látkami) a pracovní list s doplňujícími otázkami a úkoly. Součástí bakalářské práce by ideálně mělo být i zhodnocení připravených materiálů v praxi.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Komunikační dovednosti učitele

Stříbrská Jindra, PhDr. Ph.D. ( jin...@vscht.cz)
Zásady: Cílem bakalářské práce bude na základě provedeného výzkumu vyhodnotit komunikační dovednosti učitelů.
Práce bude koncipována jako teoreticko - empirická.
V teoretické části práce student na základě studia odborných pramenů objasní klíčové pojmy a témata (zejm. komunikace, pedagogická komunikace, nástroje pedagogické komunikace, komunikační dovednosti učitele).
Empirická část práce bude zaměřena na analýzu komunikačních dovedností učitelů (minimálně pět osob) prostřednictvím kvalitativního průzkumu, který student realizuje v podmínkách střední/základní školy.
Výsledky průzkumu budou přehledně zpracovány a v práci prezentovány, a to včetně použitých metod.

Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Návrh a ověření kriteriálního systému hodnocení ve výuce chemie

Duschinská Karolina, Ing. Ph.D. ( Kar...@vscht.cz)
Teoretická část práce bude zaměřena na anlýzu odborné literatury v oblasti hodnocení výsledků učení žáků, resp. na kriteriálně normované systémy hodnocení. Podrobnější zaměření se bude týkat tzv, hodnotících matic (angl. rubrics). Autor práce dále navrhne kriteriální systém hodnocení vybraného tématu výuky chemie, včetně indikátorů pro jednotlivé úrovně znalostí a dovedností. Tento systém autor ověří v praxi a vyhodnotí možnosti jeho využití.
Zásady: Konkrétní obsahové zaměření bude upřesněno po dohodě s vedoucí práce. Schopnost studovat anglicky psané informační zdroje je výhodou.

Zásady zpracování bakalářské práce:
a. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje, nejlépe včetně zahraničních. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
b. Studující navrhne výukový projekt nebo didaktický materiál, podle možností provede jeho ověření v praxi a zpracuje evaluaci. Podle cílů práce může být součástí i empirické šetření, včetně podrobného popisu výzkumné metodologie. Studující provede analýzu získaných dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky praktické části s teoretickými poznatky.
c. Všechny zásadní kroky, zejména návrh a realizaci empirického šetření, studující průběžně konzultuje s vedoucí práce.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Psychická odolnost

Nývltová Václava, PhDr. CSc. ( nyv...@vscht.cz)
Zásady: Hlavním cílem práce je shrnutí poznatků o psychické odolnosti a jejich aplikace do pedagogické praxe. Teoretická část: Pojem psychická odolnost a odolnost vůči stresu. Historický pohled na problematiku zkoumání psychické odolnosti. Význam psychické odolnosti pro tělesné a psychické zdraví, pro úspěšnost v různých oblastech života. Faktory ovlivňující psychickou odolnost. Výchovné postoje rodičů posilující odolnost dítěte. Kulturní rozdíly v psychické odolnosti. Vývoj psychické odolnosti v průběhu ontogeneze. Projevy psychické odolnosti v dětství, adolescenci a dospělosti. Empirická část: Aplikace teoretických poznatků do pedagogické praxe. Specifika psychické odolnosti učitelů. Pedagogický přístup podporující psychickou odolnost žáků SŠ. Charakteristiky školního prostředí podporujícího/oslabujícího psychickou odolnost žáků a pedagogů. Speciální programy na podporu psychické odolnosti ve škole.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Rozvíjení klíčové kompetence k učení v hodinách chemie

Duschinská Karolina, Ing. Ph.D. ( Kar...@vscht.cz)
Autor provede analýzu odborné literatury v oblasti metakognitivních strategií. Dále se zaměření na porovnání této analýzy s RVP v oblasti klíčové kompetence k učení pro vybraný stupeň školy a následně z tohoto aspektu analyzuje ŠVP jedné konkrétní školy. V praktické části navrhne aktivity směřující k rozvíjení klíčové kompetence k učení v hodinách chemie, tyto aktivity zrealizuje a vyhodnotí možnosti jejich využití.
Zásady: Konkrétní obsahové zaměření bude upřesněno po dohodě s vedoucí práce. Schopnost studovat anglicky psané informační zdroje je výhodou.

Zásady zpracování bakalářské práce:
a. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje, nejlépe včetně zahraničních. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
b. Studující navrhne výukový projekt nebo didaktický materiál, podle možností provede jeho ověření v praxi a zpracuje evaluaci. Podle cílů práce může být součástí i empirické šetření, včetně podrobného popisu výzkumné metodologie. Studující provede analýzu získaných dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky praktické části s teoretickými poznatky.
c. Všechny zásadní kroky, zejména návrh a realizaci empirického šetření, studující průběžně konzultuje s vedoucí práce.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Využití dostupných programů k vytváření interaktivních testů, kvízů či křížovek.

Hlavatý Josef, Ing. CSc. ( hla...@vscht.cz)
Zásady: Proveďte literární rešerši dostupných programů a stručně charakterizujte jejich možnosti. Vyberte a doporučte z nich takové, které jsou dle Vašeho názoru nejvhodnější k vytváření interaktivních testů, kvízů či křížovek, využitelných ve výuce chemie na středních školách. Pokuste se vytvořit jednoduchý test, kvíz či křížovku a v rámci pedagogické praxe ověřit vhodnost zařazení interaktivního testu, kvízu či křížovky do vyučovací hodiny. Pomocí malé ankety mezi studenty zjistěte odezvu a vyhodnoťte, zda, kdy a v jaké míře lze učitelem chemie vytvořený případně získaný interaktivní test, kvíz či interaktivní křížovku do výuky zařadit.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny KUHV.

Využití efektivních výukových strategií v hodinách chemie

Duschinská Karolina, Ing. Ph.D. ( Kar...@vscht.cz)
Teroetická část se zaměří na analýzu odborné literatury v oblasti efektivních výukových strategií podle tzv. "evidence based" přístupu (Hattie, Marzano). Dále autor z tohoto aspektu analyzuje ŠVP vybrané školy. V praktické části se autor v náslechových hodinách pedagogické praxe zaměří na analýzu výuky z pohledu efektivních výukových strategií. Navrhne výukové aktivity, zrealizuje je ve vlastním vyučování a naásledně vyhodnotí přínosy a limity jejich využití.
Zásady: Konkrétní obsahové zaměření bude upřesněno po dohodě s vedoucí práce. Schopnost studovat anglicky psané informační zdroje je výhodou.

Zásady zpracování bakalářské práce:
a. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje, nejlépe včetně zahraničních. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
b. Studující navrhne výukový projekt nebo didaktický materiál, podle možností provede jeho ověření v praxi a zpracuje evaluaci. Podle cílů práce může být součástí i empirické šetření, včetně podrobného popisu výzkumné metodologie. Studující provede analýzu získaných dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky praktické části s teoretickými poznatky.
c. Všechny zásadní kroky, zejména návrh a realizaci empirického šetření, studující průběžně konzultuje s vedoucí práce.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.

Vztah učitele a žáka

Váňová Miroslava, doc. PhDr. CSc. ( mir...@seznam.cz)
Zásady: Cílem práce je ukázat vztah učitele a žáka v jeho historických proměnách a charakterizovat postavení a autoritu učitele v české společnosti a škole 21. století.
Studentka bude pravidelně konzultovat a v práci uvede všechny použité zdroje.
Při vypracování BP je třeba se řídit obecnými písemnými pokyny ÚUHV.
) ) [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) [api_suffix] => )

A BUDOVA A
B BUDOVA B Sídlo katedry najdete ve 3. patře nástavby X
C BUDOVA C
VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČO: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Copyright VŠCHT Praha 2014
Za informace odpovídá Oddělení komunikace, technický správce Výpočetní centrum

VŠCHT Praha na sociálních sítích
zobrazit plnou verzi